Logo nedir? Sözcük manaı olarak gerçek alınlığı dilimizde amblem olan, bir işlemin, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, manaını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo tasar çizimı anlamsal olarak işlemletmenin yahut organizasyonun dikme olarak yaptığı işlemi sembolize edebileceği kabilinden, markanın kendi manaı ile bile sembolleştirilebilir, hatta temelı çalışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı derunerik ve anlamlara mevla mümkün.
Sorusu sorulduğunda lügat manaının dışında, birşunca logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasar çizim esnasında tasar çizimı meydana getirecek olan insan yahut kuruma neyin ve nasıl aktarıldığı enikonu önemlidir. Diğer taraftan logo tasar çizim çalışmasını meydana getirecek insan yahut kurumun sizi nasıl anladığı ve logo çalışmanızı nasıl bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çalışma sizin, işlemletmenizin ve bundan sonraki çalışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasar çizim çalışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğişlemtirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut bellik derunin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çalışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype ansızın çok iş yerı ile faaliyette kâin şirketler derunin henüz çok tercih edilebilir. Uslu bir sektörde faaliyet gösteren işlemletmelerin çoğunlukla logoları bölümü söz gelişi değer. Lakin ansızın ziyade bölüm ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda belirtmek imkansızdır.
Logo ne işleme yarar?
İşletmeler derunin logo yahut logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her nasıl markası sıfır bir pres eğer olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz vakit aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile yanında gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, peki aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Kırık dökük halini düşünmeye çalışın. Markaların logoları olmadan fiilen bellik olmaları neredeyse imkansızdır.
Bu sebeple işlemletmenize kurumsal bir düşünce hazırlayarak yolunuza her hâlde adımlarla devam edebilmek adına “logo tasar çizim” çalışması ile başlangıçlayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kabilinden bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) ifade değer. Ticari markaların, kurumların ve hatta ara sıra kişilerin bir surette teşhisnmasını sağlayıcı işlemaretlerdir. Tipik bir logo firmaların nüans edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı renk, font, şekil ve görsellerdir.
Düz, basit anlaşılır, sınırırlanması basit, olanaklı evetğunca az nüshada renkten oluşesrarıdır. Her çtay baskı ve sektör tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok değersiz ölçülerde tafsilatlar kaybolmamalı, çok mehabetli ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. özge şirket ya da ürünlere ilişik logolar ile karışıklığa vesile vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya mehabetli dokunca verir.
Logo layihamcıyı bileğil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun layihamcısı Paul Rand’e gereğince logoyu üreten layihamcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili kuruluşun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin içeriğine yarar olmalıdır. Ayrıca kurumun kendisini nasıl teşhismladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun tasar çizim aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin cepheıgün lazım rengi lazım şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü vakit bile dürüstılda lafıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilişik ürün ya da şirket derunin logo tasarlanacağı vakit o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri karşı fen sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı vakit simgenin taşıyacağı mana bakımında bu fen çok önemlidir.